Koronavírussal kapcsolatos intézkedések Baracson

SHARE
, / 1112 0

Baracs Község Polgármestere
1/2020. (III.10.)
határozata

Intézkedési Terv
COVID-19 vírus miatt

Várai Róbert polgármester a COVID-19 vírus miatt az alábbi intézkedéseket hozom a Baracs község lakossága, az önkormányzat és intézményeinek érdekében:

Baracsi Négy Vándor Óvoda:
Az óvoda 2020.03.16-ától, határozatlan ideig az óvoda ügyeleti rendben működik. Indokolt esetben ügyeleti ellátást biztosítunk kis csoportos formában, azon gyermekek részére, akiknek szülei más módon nem tudják megoldani a gyermek elhelyezését. Az ügyelet alatt az óvoda nyitva tartása: 5.30-15.00. Az óvodai ügyelet alatt is biztosított a gyermekek étkezése, azon gyermekek számára is, akik nem veszik igénybe az óvodát. Az étel rendelése és lemondása a házirendben foglaltaknak megfelelően történik. Az előző nap 9.30 óráig megrendelt ételt, aznap 11.30 és 12.30 között vehetik át a szülők dobozos kiszerelésben a konyha külső ajtójánál.

Baracsi Népjóléti Intézmény:

Faluház – Sportcsarnok
Faluház-Sportcsarnok zárva tart! Telefonon elérhetőek vagyunk hétfőtől -péntekig, 8-12 óráig. Telefon szám 25/499-863; e-mail: faluhazbaracs@gmail.com. A fenti rendelkezések visszavonásig érvényesek.

Család- és Gyermekjóléti Szolgálat
A Család- és Gyermekjóléti Szolgálatnál személyesen csak halaszthatatlan esetben jelenjenek meg Ügyfélfogadási időben: H-Sz: 9-12 és 14-15, K-Cs: 9-12. Pénteken nincs ügyfélfogadás. Telefonon és e-mailben szívesen állunk rendelkezésre az alábbi elérhetőségeken: Kápolnási Attiláné 0630/439-1414; Tüzkő Zsuzsanna 0670/850-8852; Vezetékes telefonon 0625/499-010; e-mail: gyermekjolet@baracs.hu. A rendelkezések visszavonásig érvényesek. A fenti rendelkezések visszavonásig érvényesek.

Szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás
Szociális étkezéssel és házi segítségnyújtással kapcsolatban személyesen csak halaszthatatlan esetben jelenjenek meg. Telefonon és e-mailben szívesen állunk rendelkezésre az alábbi elérhetőségeken: vezetékes telefonon 0625/499-010; e-mail: nepjoleti@baracs.hu.
Szociális étkezés: aki az ebédjéért személyesen jön el, az arra kijelölt helyen veheti át az ételt. Házhoz szállítás esetén, kérjük, hogy mindenki helyezzen ki az étel elhelyezésére megfelelő szatyrot vagy dobozt, lakótérbe nem megyünk be.
Házi segítségnyújtás: akinél napi ápolási feladatokat látunk el, oda továbbra is megyünk, megfelelő védő felszerelésben. Akihez alkalmanként, heti 1 x járunk, azokkal telefonon egyeztetünk. Személyes találkozásokat a lehető legkevesebb alkalomra próbáljuk csökkenteni a gondozottakkal. Kérjük, hogy a településünkön élő idős emberek segítése érdekében forduljanak hozzánk bizalommal a fent megadott telefonszámon.

Minden rendezvény, közösségi program elmarad, az önkormányzati épületek bérbeadása visszavonásig nem lehetséges. Az egyes munkaterületeken az ügyfélfogadás csak sürgős esetekben, az épületek külső helyiségeiben valósul meg, lehetőség szerint a személyes kontaktus minimalizálásával.

Széchenyi Zsigmond Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény:
Az intézményfenntartó nem az önkormányzat, de az általános iskolai étkeztetés az önkormányzat feladata. Az önkormányzat a iskola digitális oktatási ideje alatt is biztosítani kívánja az ebédet a gyermekeknek, amelyhez az intézményfenntartó hozzájárult olyan módon, hogy az étel kiosztása egyesével a konyha, étkező oldalán található ajtón keresztül történik dobozos kiszerelésben 11.30 és 12.30 között. Az ebéd igénylése és rendelése a szokott módon az iskola ügyintézőjénél történik, az ebéd befizetése pedig lehetőség szerint átutalással, előre egyeztetett módon személyesen a polgármesteri hivatalban.

Baracsi Polgármesteri Hivatal:
A Baracsi Polgármesteri Hivatalban korlátozott ügyfélfogadást vezetünk be 2020. március 16. (hétfő) napjától, amely visszavonásig, de legkésőbb Magyarország kormánya által elrendelt veszélyhelyzet visszavonásáig érvényes. A korlátozott ügyfélfogadás a következőt jelenti:

  • Személyes megjelenés kizárólag ügyfélfogadási időben és kizárólag olyan esetben lehetséges előzetes telefonos egyeztetés alapján, amely halaszthatatlan ügyintézést igényel. Minden más esetben csak postai úton, Hivatali Kapun és telefonon folytatunk ügyintézést.
  • A Baracsi Polgármesteri Hivatalba érkező ügyfelek kizárólag az előtérben tartózkodhatnak, a beadandó iratokat az ügyfélfogadó helyiségben elhelyezett dobozba kell elhelyezni.

Elérhetőségeink: postai úton 2427 Baracs Táncsics utca 27., Hivatali kapu: KRID: 602212712; tel.: 06-25-521-010. Kérjük megértésüket, az ügyintézés a fentiekben leírt intézkedésektől függetlenül teljeskörű marad.

Fenti intézkedéseken túl a Koronavírusról szóló hivatalos tájékoztató a www.koronavirus.gov.hu oldalon olvasható. A fent nem szabályozott esetekre a felsőbb szintű jogszabályban hozott intézkedések az irányadóak Baracson is, melyről szintén a megjelölt honlapon olvashatnak.

Baracs, 2020. március 16.

Várai Róbert s.k. polgármester